Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Sofia - 3 januari 2011 22:21

Godkväll!

 

"Du är fri och tar allting för givet

du kan skratta åt livet

du lever för stunden

precis som jag det är nudlar

och lånade pengar du har grå efterslängar

men lyckan i grunden precis som jag"

 

Lars Winnerbäck - Tvivel!

är en låt som stämmer in på mig

det är en låt som sätter sig

på prick, som att den kommer inifrån mig.

Texten är bäst!

 

Lyssnar på den om och om igen. Jag har nyligen raderat alla tidigare inlägg förutom december, för december kändes för nära för att radera. Inte vill jag radera julen och allt va den bjöd på? Om jag ska vara helt ärlig, så känns det ibland som att jag lever i en anann värld speciellt över jul. dagarna bara gick och plötsligt var allt förbi, Även fast julen var så nära känns det som att det var länge sedan. Vill jag inte minnas eller orkar jag bara inte? Jag skulle vilja åka iväg nästa jul och fira den i något annat land, bara komma ifrån allt som har med julen att göra vore skönt. Eller att komma ifrån Sverige ett tag.

 

Jag var ganska uttråkad och fick ett ryck att jag skulle fylla i en tavla jag ritade för flera år sedan tror jag. Det är en döskalle och ett hjärta i bakgrunden. Men jag hittade bar en pensel så den blev som den blev. Asdålig med andra ord. ville nog bara ha något att göra, och att måla är alltid en befrielse för mig. oavsett om jag hade ett berg med disk eller en tvättställning med tvätt som skulle göras ville jag just måla. En fin sysselsättning, dock skrämmer tavlan mig nu då det är en döskalle den ser otäck ut, den ser inte äkta ut alls, men den är läskig som att den har ett liv? uhm. scary, jag måste ha mått skit när jag ritade något sådant. blä!

Behöver två starka armar som håller om mig och skyddar mig från min egna målning, för jag tror jag målade liv i den. kanske inte borde ha gjort det.

 

Happ, denna dag har jag ångest, visserligen diskat, men resten av minutrarna och timamrna på denna dag var tog dem vägen? ingen som vet det, speciellt inte jag. Men men ska försöka sova strax, om det går är kanonröksugen, åtta dagar nu. :)

 

  

 

haha usch  ja jag har inte gjort gaddarna inte så lätt med en asbred pencel så orkade inte förstöra käften på den.. den ser ju iaf glad ut eller? haha

 

usch skäms för o visa den men men erkänn nu att den e fan lite läbbig!!

 

Bye :)

Av Sofia - 3 januari 2011 10:37

Ett av mina största intressen är astrologi :)

Och efter att jag köpte boken om kräftan 2011 så förstår jag varför

det står till och med i boken att kräfta är mycket med andliga och underliga saker. Är inte det ganska sjukt? boken kanske inte stämmer in på alla men på mig gör den det. Och när jag satt och läste på lunchen så fick jag tips o råd om vad jag ska som en kräfta ska tänka på. Jag är inte perfekt men jag är en av dem snällaste, jag har aldrig träffat någon som är som jag. Jag ska ständigt ta hand om andra och bryr mig inte om mig själv. Ni ska veta att när jag fokuserar och bryr mig om bara mig själv så mår jag dåligt. Ligger i min natur att hjälpa andra för att få tillfredställe. Och detta har jag inte bara läst i boken utan även märkt av mig själv.


jag har gjort många misstag, men jag kommer inte att göra om dem. Kräftan strävar efter sin livs partner som hon kan hålla fast vid hur länge som helst.

Jag längtar själv tills den dagen kommer då jag får ödsla all kärlek jag har på en ända person. Där jag får visa vem jag verkligen är och ta hand om.


" För det står i den att Kräftan är en av dem känsligaste tecken, jag har förmågan att snappa upp allting omrking mig, och ta åt mig av allt. Jag glömmer aldrig något ont ord. Och min magkänsla har oftast alltid rätt. Jag är ett av dem få tecken som har en magkänsla så stark. Jag styrs utav månen och därav styrs mitt humör. det är inte många som förstår sig på en kräfta. Och har jag en partner spenderar han många dagar för att försöka förstå mig. Kräftan är väldigt kvinnlig men lever inte efter något ideal. Kräftans huvudsak är att "ta hand om".
Då det finns starka moderkänslor hoss kräftan o den ser till att alla andra runtomkring har det bra. Kräftan har enormt med kärlek att ge och söker därav efter sin själsfrände som hon kan ösa all kärlek på. Men i dagens läge är det svårt att finna.


Och jag ska tala om för er att jag fångar upp exakt allt alla säger, och lägger jag till ett plus ett så är jag rätt smart, jag kan genom några få ord förstår hur en människa är eller har det hemma. Det krävs några få ord och några få händelser för mig att se. Jag har ofta föraningar som stämmer och det har jag också märkt att jag har. 


Men hur som haver så har jag som person många egenskaper som bör tämjas på.

det är det jag ska göra.


Jag känner mig så glad idag, ska göra något vettigt. haha!


drömde att jag shoppa så ska nog göra det bara en tröja (A) haha


hahaha bye!

Ovido - Quiz & Flashcards