Alla inlägg under maj 2011

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"


Godkväller!

Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sjutk trött och något var fel i näsan, pollen tänkte jag men tji fick jag för det.

Och eftersom att jag har en stor arbetsdag framför mig i morgon så får jag icke bli sjuk, dagen i ära är ju stor eftersom att min syster även fyller så direkt efter jobbet ska jag befinna mig på ett partaj också, men med denna hälsa är ja glad om jag kommer till jobbet. Vilket jag ska göra också :) Inte missar jag OB dagar för någon dum förkylning.


Tänkte köra lite kategorier ibland sådär när jag känner för det, iaf hade min hjärna det som förslag nyss, men jag är inte alltid sams med min hjärna haha.


Killar (snoppdjuret)

Jag förstår mig inte riktigt på killar ibland eller så är det mig själv jag inte förstår mig på (tjej) Varför ska det vara en sådan stor skillnad på kille o tjej? varför ska det alltid finnas en spänning mellan könen? vi kunde lika gärna blivit tvåkönade tycker jag, det skulle unnat mitt liv just nu, praktiskt skulle det vara och bara leva med sin tvåkönade kropp. :) Udda tankar sådär.


Kärlek (psykisk sjukdom)

Kärlek är en psykisk sjukdom, men den är både negativ och positiv!

endel har ju sån oerhört tur att hitta rätt på en gång, medans en annan ska kyssa många grodor inan rätta är framme, det är så orättvist! jag har sett över min egna livsiutation och kommit underfunn med att jag är kär i mig själv och har ingen jätte stor lust att ändra mitt liv för någon annan (idiot) Men jag vill självklart göra det någon gång när det verkligen känns värt det. Annars har jag ju sjukt svårt med förändringar och jag måste ha någon som är likasinnad och delar mina intressen ( som inte finns) haha ! Alla som är kära Rocka loss, och var lyckliga, ta hand om varandra och be om att vi ensama också hittar någon att göra allt med.


Vänskap (Galenskap)

Vänskap är galet det vi allihoppa, en vän kan man inte lita på det går bara inte, ytterst sällan finns det en riktig vän, vänner gör på tok för många misstag och trots detta blir dem förlåtna och vänskapen lever vidare. Men det som inte syns på vägen är det små hål som byggs upp och hur bit efter bit faller isär. Man är som sammansvettsade hela livet men ändå så långt ifrån varandra man kan vara.

vänskap liknar kärlek, bara att vänskap oftast är falskt, vi är bara vänner för att vi känner varandra, inte för att vi tycker det är bra. Nja kanske inte riktigt så men det kan kännas så ibland, Men har vi väl funnit bra vänner så kommer vi nog inte att msita dem igen. En vän är som ett ärr, den märker dig för livet, stannar där längre en kärleken.



Nu ska jag äta massa nyttigt i soffan, eller något, astråkig fredag, men hoppas på att bli frisk frisk! tjao!


Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"


Godmorgon!

Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft enorma problem med mig själv sen jag flyttade från flickrummet till min alldeles egna etta på söder.

Jag bytte inte bara bosätt utan område också, och allting gick ju väldigt snabbt!

Jag drömde länge om att flytta hemifrån och tittade runt som en tokstolle på internet ringde på flertal ettor från blocket och bovision osv, men fick inge direkt napp, Ettor på söder går åt väldigt fort och i nyfors också. Jag ville helst av allt bo i nyfors eller söder för att få närmare jobbet.

världens bästa vän hade inan sommaren tagit över min syster gamla etta men i samma veva träffade hon ju en kille så hon befann sig aldrig i sin lägenhet, och jag förslagslog att hon och han istället skulle flytta ihop så jag kan få första tjing på ettan hon hade, svaren var tveksamma, så jag fortsatte leta lägenhet på egen hand men när något dök upp blev jag rädd att jag inte skulle klara mig själv.

Plötsligt kom dagen då min kompis ringde och sa att Jag flyttar in om en vecka om jag vill, hyresvärden hade gått med på att jag tog över den som andrahand första månaden för att den sedan skulle bli min resten av månaderna.

Jublandes började jag packa ner mitt rum (det var inte så mycket saker) Jag beställde släp på jobbet och min älskade mamma och hennes pojkvän hjälpte mig när dagen väl kom.

Med alla saker i lägenheten bäddade jag så jag kunde sova här, för här skulle jag sova från första natten, Den natten kommer jag nog aldrig nånsin glömma, första natten i mitt egna hem, Jag minns att jag låg och tog kort på mig i sängen för att minnas detta. haha aslycklig fia i sängen det ni. Lite ensam var det och läskigt att höra alla ljuden.


Eftersom att detta gick så fort hängde jag själv inte med, även om jag var glad gick jag in i mig själv ganska så totalt, Jag jobbade konstant och lägenheten blev stående, jag fick inte ett och ett att gå ihop, jag insåg ganska snabbt att vuxen livet bestod av att jobba för att överleva, städa för att ha fint och må bra, äta ordentligt för att orka och sedan sova för att orka ännu mera. Vilket var tröttsamt tillslut, jag saknade livet då jag kunde och orkade dra ut på spontana saker, då jag inte var så isolerad. Tillslut var jag tvungen att bara ta hand om mig själv, yttligare en kris i livet. Jag var på väg att packa ihop och flytta hem till mor igen, för att allt var så jobbigt, Men jag klarade det, klarade det alldeles utmärkt och jag gick emot bättre tider, Jag är ändå trött på vuxen livet, jobba äta sova konstant ungefär. :/


Nu trivs jag i lägenheten, även om jag fortfarande inte fått ordning ordentligt så känns det bättre än förut, mycket mycket bättre. Så mitt tips till er som flyttar hemifrån för första gången, ta inte första bästa, inte så fort heller, jag tror att man ibland måste vara mentalt inställd på vad som komma skall, det var inte jag, för mig var det bara latjolajban roligt att flytta. Men nu står jag här med ganska stabil inkomst och ett en ganska stor Etta på söder, det kallar jag Awsome!

Fast jag letar efter en ny lya, jag vill ha badkar eller balkong iafall och för att denna lya fick en rejäl hyreshöjning som jag inte alls tycker den är värd.


Så någon som vet en Etta på ca 40 kvdm med balkong/Badkar får gärna komentera, den ska helst ligga på söder eller nyfors. Eskilstuna btw!


Nu ska min etta få en makeover, tjao!

Presentation


It's all about the feelings and sometimes we need to write them down.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards