Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Hur är din sjlvkänsla? och Alkohol borde förbjudas!

Av Sofia - 28 mars 2011 11:06

Det är så logiskt alla fattar utom du

Du har inte en aning, en aning !

Det är så logiskt alla fattar utom du

Du har inte en aning att jag tänker på dig

precis just nu!

 

 

Hallå! jag mår fan dåligt när jag märker och ser hur vanlig alkohol är för folk, hur alkohol fyller endels vardag och tar över en dels liv. Varför gjorde vi alkohol vanlig? varför accepterar vi att den faktiskt farliga drogen finns i vår vardag varenda dag nästan? Ser jag det inte i matvarubutiken så ser jag det på fiket eller resturangen, eller på väg till stan ser jag folk med lila blå gröna påsar. Ibland ser jag även fulla människor mitt på ljusa dagen. Jag ser alkholen överallt. Och jag kom och tänka på och kan inte förstå hur den kan vara laglig? speciellt ren sprit, alltså stark alkohol, det är faktiskt livsfarligt ju. Och jag förstår inte att samhället accepterar detta. Höj priset på alkohol så folk kanske tvekar på att köpa det. Eller förbjud riktigt stark alkohol. Jag är uppväxt med alkohol tidigt i livet och sen dess har det liksom varit en del av mitt liv, jag är inte alkholist men för mig är det naturligt att jag dricker när jag festar och att alkoholen är med mig. Som mindre visste jag inte ens vad alkhol var, jag fick ingen undervisning om det och vad den gjorde med oss människor? Jag visste bara att man skulle dricka det. Så första gången jag drack kunde jag lika gärna han dött. Jag klunkade vin och cider i mängder, visste inte alls vad alkoholen hade för effekt, jag tuppade av rakt på rumsbordet. Medvetslös nästan.


Och så kan jag tänka på alla ungdomar i höstadiet nu om dem vet vad alkohol för med än? om dem vet att det påverkar alla sinnen och nervsystemet i hjärnan? Vilkaf öljder det verkligen kan ha? Jag skulle vilja berätta det för alla så att alla överväger sitt beslut i att dricka för första gången. Vi kanske måste få bort det här trycket på alkhol? Det är ju faktiskt inte så viktigt? Varför ser inte jag nyktra föreningar för?

varför är det ingen som gör någonting? Varför dricker alla vuxna så barnen ser det?

dem tar ju efter allt och så kommer detta forstätta år efter år, snart kommer vi väl mata våra barn med öl! Usch! Jag vet att mina barn kommer aldrig någonsin få se alkhol eller mig dricka det, jag kommer inte dricka det framför mina barn, och det kommer inte heta vuxen dricka det komemr heta förbjuden dryck.


Oh ja usch, Har det med självkänslan att göra när man dricker? jag kan tex känna att nu när ja gär ung får jag dricka men jag kan ju även gå ut nykter jag har dock inte lika kul, men jag har heller inte lika kul när jag dricker sprit och inte minns något dagen efter, bara ångest består då liksom. Jag brukar inte dricka mycket när jag dricker, ett litet knep, jag köper oftast öl, och undviker sprit, för sprit är farligt.

Det är fan spriten som borde förbjudas haha. Man blir ju inte sig själv när man dricker och man vågar göra lite mer saker, saker man kanske inrte borde göra.

Usch, när ska trenden komma då det är helt ute att dricka alkohol?




Kom ihåg att vara er själva istället, och låt inte alkholen ta över er

gå ut nyktra och testa, det är inte så farligt, drick redbull så blir ni pigga

det brukar jag göra. Men dock orkar man inte med alla fulla personer runtom

när man själv är nykter. Men testa och ni kommer förstå hur foik börjar bete sig i fyllan. blä!


Nu måste jag diska jippy! haha Bye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards