Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Sofia - 28 januari 2011 09:28

"Min bästa mask är mitt skratt och leende"

 

"Så fort allting kan gå från vackert och fint

till eländigt och fult"

 

Godmorgon Cyperspace!

Jag vaknade idag på det mest sämsta humöret jag någonsin vaknat på, dessa känslor som väller inom mig vill jag bara kommna ifrån. Jag drömde otäcka drömmar och när jag väl vaknade ur dem så insåg jag att larmet på telefonen inte funkat eller så var det helt enkelt inte ställt fastän jag vet att jag ställde det igår.  Och då insåg jag att jag missat att Amanda som skulle vara här klockan åtta. Men återigen kan jag inte förstå varför hon inte dunkade eller plingade på min dörr? Jag hade verkligen behövt henne här just denna morgon stund.

 

Men man kan inte få allt man vill ha eller hur var det? hur som haver, känslorna från drömmen är kvar och jag mår helt enkelt inge vidare idag. Att man kan bli så ledsen av en dröm? delvis är jag inne i en känslig preiod men vafan en dröm? varför drömmer vi ens?

varför styrs känslorna så mycket utav ens drömmar? Jag drömde att jag blev nedtryckt på så många elaka sätt, jag fick höra så många elaka saker. Jag var förtvivlad och när jag vaknade ville jag helt ärligt inte ens vakna mer.

 

Något som faktiskt fascinerar mig är hur snabbt ett liv kan vända egentligen.

Jag tänker på mig själv bara förra veckan var jag världens gladaste människa allt var bra trots att jag var så gott som pank så mådde jag bra inombords. Men denna vecka har det mesta varit piss trots att jag har en massa pengar, så kan jag inte låta bli att ogilla mig själv.

Och ingenting speciellt har egentligen hänt mig? Utan jag har bara den där lite extra tuffa veckan som kommer en gång i månaden och gör mig till en människa jag inte vill vara.

 

Mina tankar just nu går så här " jag tänker vara hemma ikväll och äta mig fet i min ensamhet för folk är idioter och ingen tänker på mig" Det är inte normalt för mig.

Men jag har fyllt mitt kylskåp så det är bara för mig att slänga mig i soffan och äta vad fan jag vill =)

 

 Positivt tänkande har jag läst om så jag ska försöka. Jag jobbar idag och jag tror att bara efter att ha jobbat så är jag nog på bättre humör. Jag säger det återigen jag har välrdens bästa jobb, Mitt jobb är att vara glad och trevlig utan att jag själv vill det så måste jag det.

 

that's kind of great, har ju även ny kamera så nu kommer bilder kanske lite oftare.

 

  

  

 

Tuffis baby!

 

/Sofia

 

Ovido - Quiz & Flashcards