Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Sofia - 31 januari 2011 19:28

"Ja jag rimmar på från underground nivå

jag siktar emot toppen så långt jag nå"

 

 

Det värsta jag vet är orden du sagt som ekar i mitt huvud just nu, eller jag byter ut du emot ni, ni emot dem.

Jag kan inte bara skaka av mig saker som sagts, för det handlar om att kunna lita på personer, individer människor i ens omgivning.

Man kan då inte säga en sak och sedan mena en helt annan sak, Jag kan läsa mellan raderna men jag gillar inte det, det ska vara klara besked, inte elaka och sårande, heller inte falska. Jag kan förstå till en viss del men så småningom är det sanningen som övervinner det lögner som dina läppar låtit sväva ut.

Orden och meningar bollas runt i huvudet, fram och tillbaka..Jag försöker att ignorera, men när ett ord kopplas till en känsla, det kan vara ett fint ord ett fult ord ett skojord, men som lyckas röra till något inuti.


Jag hatar människor som slänger ur sig elaka ord till mig eller andra utan att tänka på innebörden och dess konsekvenser som ordet kan föra med sig. Nu är jag en sådan person som inte kan låta bli att ta åt mig, Och jag kommer förmodligen alltid vara så. ord som sätter spår, vilken makt endel ord har, vilken makt man kan ha med ord. uscha!


Jag värderar ärlighet hos människan, vad värderar du?


Ska nog sluta tänka inan denna kväll blir riktigt deppig, jag har ju faktiskt haft en underbar dag och inan jag började tänka eller ja jag har fortfarande glada känslor inuti. Ska nog träna lite och bli gladare,njuta av ännu en skön dag LEDIG dag :)



Det positiva tänkande.

Ovido - Quiz & Flashcards