Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Rubrik saknas

Av Sofia - 3 januari 2011 22:21

Godkväll!

 

"Du är fri och tar allting för givet

du kan skratta åt livet

du lever för stunden

precis som jag det är nudlar

och lånade pengar du har grå efterslängar

men lyckan i grunden precis som jag"

 

Lars Winnerbäck - Tvivel!

är en låt som stämmer in på mig

det är en låt som sätter sig

på prick, som att den kommer inifrån mig.

Texten är bäst!

 

Lyssnar på den om och om igen. Jag har nyligen raderat alla tidigare inlägg förutom december, för december kändes för nära för att radera. Inte vill jag radera julen och allt va den bjöd på? Om jag ska vara helt ärlig, så känns det ibland som att jag lever i en anann värld speciellt över jul. dagarna bara gick och plötsligt var allt förbi, Även fast julen var så nära känns det som att det var länge sedan. Vill jag inte minnas eller orkar jag bara inte? Jag skulle vilja åka iväg nästa jul och fira den i något annat land, bara komma ifrån allt som har med julen att göra vore skönt. Eller att komma ifrån Sverige ett tag.

 

Jag var ganska uttråkad och fick ett ryck att jag skulle fylla i en tavla jag ritade för flera år sedan tror jag. Det är en döskalle och ett hjärta i bakgrunden. Men jag hittade bar en pensel så den blev som den blev. Asdålig med andra ord. ville nog bara ha något att göra, och att måla är alltid en befrielse för mig. oavsett om jag hade ett berg med disk eller en tvättställning med tvätt som skulle göras ville jag just måla. En fin sysselsättning, dock skrämmer tavlan mig nu då det är en döskalle den ser otäck ut, den ser inte äkta ut alls, men den är läskig som att den har ett liv? uhm. scary, jag måste ha mått skit när jag ritade något sådant. blä!

Behöver två starka armar som håller om mig och skyddar mig från min egna målning, för jag tror jag målade liv i den. kanske inte borde ha gjort det.

 

Happ, denna dag har jag ångest, visserligen diskat, men resten av minutrarna och timamrna på denna dag var tog dem vägen? ingen som vet det, speciellt inte jag. Men men ska försöka sova strax, om det går är kanonröksugen, åtta dagar nu. :)

 

  

 

haha usch  ja jag har inte gjort gaddarna inte så lätt med en asbred pencel så orkade inte förstöra käften på den.. den ser ju iaf glad ut eller? haha

 

usch skäms för o visa den men men erkänn nu att den e fan lite läbbig!!

 

Bye :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards