Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 19 januari 2011 10:30

"fått en flaska i huvudet legat sövt på akuten"


Spelar min väckarklocka för mig, jag snoosar och rullar runt lite till!

Tuffis kommer såklart upp och säger god morgon till mig, Min bebis!

Sedan pyser han i väg för att sova på sofflocket.. medans jag tvingas gå upp..

sortera smuttsvätten, sätter på kaffe så att det är klart när jag har lagt i mina maskiner i tvättstugan.

Nu sitter jag här igen vid min stora dator och dricker kaffe, sneglar såklart på våra bsäta år som går nu också. ^^

 

Ute luktar det redan vår, det är så ljust och snön börjar försvinna, kan det vara så att det blir vår tidigt i år? Man kan alltid hoppas, Känns som att mina vårkänslor redan hoppar fram, jag vill iofs springa rakt framt ill april månad, eller varför inte maj, så underbart mysigt, jag önskar allt blir så underbar mysigt. Jag hoppas det finns någon där att dela allt det med.

 

Idag står köttfärsås på menyn, dock måste jag springa o köpa champinjoner, går det ens att göra det utan champinjoner? ska jag testa? hmm.. går säkert men blir det gott? hmm!..

 

  

 

Vi går emot nya tider, Jag tar nya tag!

Av Sofia - 18 januari 2011 10:37

GodMorgon


När man vaknar upp ensam och inser att man faktiskt haft hela sängen att rulla runt i, jag har bokstavligen flygit från ytterkanten till innerkanten och rullat runt bland alla mina kuddar. För det tycker jag är så jäkla skönt.

Jag flög till ytterkanten och möttes av något lurvigt och gosigt, där låg katten, jag delade nu sängen med honom. Min första tanke var att han hade dött intill mig, för inte brukar han ligga där brevid mig, Men han sov, han sov så sött bredvid mig.

Han har dessutom stört mig en stor del av natten, vaknar upp av att han kurrar i örat på mig och slickar mig i håret, för det gillar han. Min lille bebiskille <3

 

Sitter och Njuter av en kopp god Te vid datorn samtidigt som jag ser på tv, Har flyttat teven eller rättare sagt vinklat den så att jag ser den ordentligt ifrån datastolen.  Det är våra bästa år såklart, alltid roligt att se deras drama.

 

Till skillnad från igår blir detta nog en hemma dag, förutom mina få timmars jobb som väntar på mig ikväll. Men det ska bli kul i alla fall. Tills dess ska jag Diska göra mat och gå till Coop. För jag har matat katten med min lördagskorv ( som han älskar ) Katt maten har tatt slut.. Och så får han varm mjölk, för det älskar han också. Ganska bortskämd katt. Jag måste även försöka damsuga igen. usch det blir så skitit i köket fort, blä blä..

 

Annars är livet ganska tråkigt, längtar tills lönen kommer så man kan köpa något fint. Fast igår unnade jag mig lite på Rean, Jeans tröja och en kjol. yeay! Hade present kort på Ginatricot. mohähä!

 

Hat så bra då! Ciao!

Av Sofia - 17 januari 2011 21:37

Den där känslan som känns som en dröm

den där stunden då hjärtat slår några extra slag

När hela ditt liv plötsligt fylls med vackra ord och meningar

och du kommer på dig själv med att inte kunna sluta le

När du bara vill ligga själv i sängen för att drömma dig iväg

då du tar dig och honom till framtiden..ut i drömmarnas värld

 

Jag sitter och tänker på dessa stunder när jag känt så här

känslor utan gränser, då jag bara lärt fjärilarna fladdra fritt inuti

Och när mina sms plötsligt blev fina och hela min planet blev magisk

 

Iblans känns det som att jag inte vågar ha någon nära mig

jag vill inte släppa in någon, inte vem som helst, jag vill vara försiktig

jag vill hellre stå på den säkra sidan, låt mig vara ensam om jag så mår hyfsat

jag vill aldrig mera bli kär och känna hur hjärtat krampar av smärta.

Jag vill bara bli lycklig, jag vill bli lycklig.. lycklig.. kär o lycklig..

En dröm jag delar med så många andra, att finna kärleken o lyckan..

Men återigen, hur får man bort rädslan man byggt upp..

samtidigt som denna rädlsa härskar av mig

Så vill jag inte hellre än att vara så där galet gränslöst kär, förälskad och skina av lycka, Jag vill kunna dela mina mornar,dagar,kvällar och nätter med någon, jag vill så gärna laga min mat åt någon som sedan dyker upp bakifrån med världens kram o puss på kinden.. jag vill så gärna känna uppskattningen av att vara någon, av att vara älskad, duktig bra..

Jag vill...

?

 

  

 

 


:)

Av Sofia - 17 januari 2011 11:15

"I'm looking at an angel

And believe me when I say

she got that whole place glowing"

 

Akon - Angel <3

 

Godmorgon. Finns väl inge mysigare än att vakna upp brevid någon?

Faktiskt så tycker jag att det är så mysigt att dela morgonen med någon

och dessutom dela kvällen och hela natten med någon.

Så man bara ligger där och njuter, känns för en stund som att man släpper allt annat runt omkring, för just denna stund tar dig iväg..

 

Under helgen lyckades jag spärra mitt Mobil abonemang, eller rättare sagt jag har smsat en hel del till någon som inte har comviq Oopsidejsi! så saldot drog iväg och är nu över saldotaket jag hade. Men har spärrat upp det nu, för att jag kan helt enkelt inte Leva utan en Telefon kände mig ganska ensam och som en enstöring igår då jag inte kunde ringa eller smsa folk. Luren är ju mitt allt !

;)

 

usch måste ut i detta skitväder idag, har ingen som helst lust.. men måste man så måste man antar jag? blä.. ska köpa gummistövlar.. =)

 

Hoppas ni haft en bra helg, det hade jag!

 

we gonna freak some more!

Av Sofia - 14 januari 2011 11:50

Goddag!


Jag sitter här och snorar och snorar nyser o nyser.. usch absolut inge kul alls. jag vill inte vara sjuk men men nån gång måste man vara det ju.


Det är morsans födelsedag idag, och för ett år sedan hade vi precis lämnat en veckas lång Nilenkryssning i Egypten och var på väg emot en veckas Sol och Bad semester i Hurgadah! Fyfan jag vill tillbaka det var helt underbart där. Kunde inte njuta fullt ut för trots att man var så pass långt borta fanns det en person hemma som fick än att gråta. usch o blä o fy. Ångrar det så bittert idag. Men men så kan det gå.


det ryktas om en till utlandsemester med flera i familjen/släkten i september. Jag längtar dit. Men jag har redan börjat spara pengar ihopp om att jag kan åka redan nu i sommar. helst vill jag åka med någon man tycker riktigt mycket om som pojkvän eller liknande. Men det är ju int säkert att man har det, så jag hoppas någon underbar vän också vill åka. Men fan så mysigt det skulle vara att vara med en kille utomlands.. det är typ något jag verkligen vill. Och jag längtar tills den dagen kommer mohähä. Det är en sådan porrig stämning utomlands (A).


hehe.. Nu ska jag dricka kaffe som inte kommer smaka något.. sedan ringa Manpower som har ringt mig.. ehm? jahapp.. Sen dra till jobbcoachen o fylla i papper, kolla present till morsan och hem och göra mig vacker för ikväll så firar vi morsan.. på Ming :)


see ya!

Av Sofia - 11 januari 2011 22:23


Jag känner hur jag blir mig själv igen, tillbaka till den glada fia som kan gå runt och småle  och skratta åt sig själv eller rättare sagt sina tankar.

Jag känner hur jag är komplett igen, all denna osäkerhet är som bortblåst..

Visst sjunker jag ner i deppiga stunder och dagar, men det är något som jag saknat som äntligen är tillbaka. det är något inom mig som bara har blivit fyllt som att jag blivit hel igen? Och att ha denna känsla i kroppen känns allt så himla bra, jag är glad att jag lagt på mig några kilon också, jag är oavsett vad folk har att äsga så jävla nöjd, Jag står nu mer en gärna framför spegeln naken och tycker att alla borde vara lika nöjda som jag. Det kommer alltid finnas folk därute som är osäkra på sig själva och därav måste dräpa komentarer över andra utan att tänka på att dessa komentarer som är "skoj" för dem, tar på än. har man inte bra förtroende tar man åt sig. Vilket jag gjorde av någon konstig anledning. Men jag kan helt ärligt säga att jag är så nöjd nu :) så ta erat bullshit och ser över er själva.


Inte det jag skulle säga men.. jag är så jävla glad, trots att jag lever på knappt 20 kr om dagen ända fram tills lönen haha.. Så är jag glad.. Jag vet inte riktigt.

Jag ser fram emot sommaren och om mina drömmar slår in blir det awsome..


Men däremot är jag lite deppig över att andra är deppig, vill att alla ska ha de så bra och allt. men det går kanske inte alltid.. eller? :( baööh!


jag kan säga att början av 2011 är helt som jag vill ha det.. =) haha


  


Nu ska jag vara tyst.. och sova.. Natti!


Smaka förresten.. Loka apelsin grapefrukt asgod!!!!!

Av Sofia - 10 januari 2011 09:19

Jag har sovit äntligen måste jag säga jätte bra i natt. Drömt en massa drömmar känner mig utvilad. och när man drömmer så sover man väl djupt? jag brukar drömma en massa förut, då hade jag inga problem med att sova.


Så skönt att jag drömmer igen.


Sitter och dricker kaffe ska snart göra mig vackrare och gå till jobbet

så länge det inte är flera minus där ute, då blir det buss.. kanske..

riktigt sknöt att gå och bra motion också. jag går faktiskt ganska fort när jag ändå är ute och går för då blir det som extra träning. Fiffig va..

Här om dagen gick jag så fort att jag fick håll men var framme till jobbet på 20 min. Har tänkt mig att gå fram o tillbaka minst två gånger i veckan eller två dagar = fyra gånger i veckan. Bara för att få lite extra motion.


Ska även till friskis och svettis nu snart i veckan och testa på där.

Jag vill ha en ganska så platt mage vilket jag redan har, men den behöver ju muskler och ja hela min kropp behöver muskler vilket den ska få.


Jag hoppas på en dunder lön också för jag ska tamejfan tatuera mig till sommaren :)


Ja jag har endel jag vill göra och ska göra..


Ha en fin dag allesammans !! =)

Av Sofia - 7 januari 2011 21:06

Sitter här i mina sexiga underkläder nyduschad och dricker öl kan de bli bättre?

mohaha :)


Skämt o sido, orkar nog inte dra iväg någonstans idag, ska nog pyssla om mig själv typ häva i mig öl som e asdåligt för hälsan eller? nej men ska måla naglarna och bara vara mig själv.. skönt :)


förbereda mig för i morgon då jag ska partaja, försöka lista ut hur jag ska få tag på mera öl eller om jag ska dricka hembränt som sist gjorde mig aggressiv..

usch.. fundera över om man ens bör dricka i morgon? men har varit på ett sådan kokobello humör idag.. så jag vill bara roa mig, skrika högt, jag tror jag är glad, jag är glad!!! :D Känns skönt att även känna att man är glad, satt och skratta åt allt i bilen hem också.. även i personalrummet började jag dansa till waka waka ehm ja dem tittade lite snett tror jag.  Men sån är jag, man uttrycker sig på olika sätt, låt mig fortsätta vara glad nu, det ända jag saknar nu är en glad kompis som kan skratta med mig ska nog ringa någon snart och fnittra loss sådant behöver man.


Nej riktigt skönt att bara vara hemma har diskat också hihi, duktiga jag liksom.

i morgon blir det jobb sen kör vi tjejer, vi kör emot rött.. :O wii!!


Fuck you huhuhu!

Ovido - Quiz & Flashcards