Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Vi har alldeles för bråttom!

Av Sofia - 24 januari 2011 09:20

"Baby I don't feel around

Cuse I got to be with you now"

 

 

Godmorgon!

jag sitter ofta och funderar på varför man har bråttom med allting hela tiden. Är det bara jag i hela denna värld som tar det sagt och i min takt. Dem flesta vill hitta kärleken den rätta leva lviet bli lyckliga och bara ha det utomordentligt bra. Men livet är inte så, livet är fullt av mörka stunder och perioder då man inte är lycklig.

Det misstaget jag tror många gör är att dem är så inne i att hitta lycka och kärlek så när dem finner en person som är söt och passar in i bilden av ett de perfekta livet man länge drömt om att vilja ha. Då låter man ingenting stoppa än, helst vill man att det ska gå så fort så det knappt märks. Men det är det som är felet. Man rusar in i någon man inte vet ett dugg om man vet att personen är söt när den sover och snäll, kanske till o med gillar att retas, eller  gillar att gå ut med sina vänner och ha det allmänt trevligt.

 

När en människa vill känna trygghet tror jag att den vill härska, därav bygger vi en raletion väldigt fort, i rädslan om att förlora det som kan bli så himla perfekt någon gång i framtiden.

Rädslan av att behöva vara ensam länge gör så att vi gör såna idiotiska beslut som att bilda ett förhållande med en främling, På något vis blir man complete, men det är känslan som man hade om ensamhet som blev fylld. för nu är man plötsligt två i det hela. Man kan nog säga att man lurar sig själv till något som egentligen inte finns där. Plötsligt känner man en bit av denna lycka man strävar efter. man tror det är kärlek men i själva verket tror jag att man lurar sig själv.

 

Man vill ha den där perfekta idyllen av ett fint förhållande där två hjärtan bultar ihop, i en värld där endast ni existerar ni och framtiden. Där du vet att när du släpper personens hand så kommer den tillbaka senare. Och när du vet att om personen inte svarar dig måste någonting ha hänt.   Man strävar efter den där relationen där allt är toppen. och där kärleken gräddas hela tiden. Känslan av att inte behöva vara ensam och att aldrig känna tvivel.

 

Det finns två sorters kärlek, Den kärleken vi själva bygger upp och tror på, den som vi bygger upp av våran drömbild av livet. Och så den som kommer helt naturligt mellan två och som sätter alla pusselbitar på plats.

 

Jag tycker personligen inte att man ska rusa in i ett förhållande, verkligen inte. man ska nog känna efter en hel del, känna om personen verkligen är den som gör än glad, känna om den personen verkligen gör allt med hjärtat av ren kärlek.

 

Har man känt varandra ett tag så känner man tillslut om det är rätt eller fel.

Man ska kunna leva sitt liv fast man dejtar någon. Man ska se hur personen är som singel och även dejtande. På så sätt under dejtningsfronten så får man se personens olika sidor, dessa sidor är de som följer med in i förhållandet sedan.

 

 

Så nu har jag predika klart här

jag tycker ju personligen det är asfascinerande hur människan fungerar i relationer
jag lägger mer en gärna nästan i blöt i andras förhållande, studerar hur folk är och gör.

Jag kan faktiskt se på små saker hur föhållande blir, jag märker oftast inan andra märker ;)

för är man själv kär på något vis så blundar man för fel.

 

Men jag ser jag ser allt..

 
 
Nenne

Nenne

24 januari 2011 16:46

Jag gillar verkligen ditt sätt att tänka, jag håller med dig till punkt och pricka och har faktiskt också tänkt en del på det. Sjukt bra skrivet! :)

http://nennsu.blogspot.com

Sofia

24 januari 2011 18:25

Tack vad gullig du är :)

Blir lite glad att någon gillar det, folk brukar inte förstå sig på mig alls eller hur jag tänker..

 
Ingen bild

p16

24 januari 2011 18:28

Hahahaha shit säger ja bah

Sofia

25 januari 2011 10:12

Varför då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards