Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Rökfri!

Av Sofia - 21 januari 2011 18:44



Jag har en sån där kinkig dag, där jag söker uppskattning och kärlek, blir väldigt kinkig när jag är så här. Men men ibland har man sådana dagar.

Jag tycker jag är så duktig själv, jag har slutat röka, och jag jobbar konstant, jag till o med skippar bussen för att jag inte ritkgit har råd med det just nu vilket betyder att jag får motion, och vem säger att jag är bra? vem säger att jag är duktig? ingen, ibland saknar jag det där med uppskattning, Men det är väl det kastet man får ta när man lever singel antar jag. Det skulle inte vara helt fel med " du är så duktig gumman som.. " min syster sa det iofs, hon är snäll hon!


Men Jag är duktig, jag är fan duktig, Jag slutade röka utan att jag ens var sjuk, förut brukade jag sluta när jag varit sjuk för att när jag är riktigt sjuk röker jag ändå inte så, men denna gång slutade jag och jag vet inte ens varför. jag fick bara för mig att det var så himla onödigt att röka. En sådan himla onödig vana att bära med sig. Över en månad nu, och visserligen har jag nallat ett bloss då o då när jag varit ute och festat, eller rättare sagt det har hänt tre gånger. Annars har jag inte ens hållt i en cigg även fast jag har några cigg i min " party jacka " ligger men dem bjöd jag glatt bort sist jag var ute haha.


Det ända jag saknar med att röka är att det var en sådan social grej, var jag på fet kunde man lätt gå ut och föra en konversation med någon okänd som rökte, man använde nästan rökningen som en utflykt att lära känna folk bättre. Där på balkongen kan man då stå och prata massa skit medans man suger i sig giftig rök och förkortar livet lite till. Numera får jag sitta snällt kvar i soffan och glo medans mina vänner går ut och förkortar sina liv. Inte det roligaste eftersom att på fest röker nästan alla. Jag minns en händelse så väl, jag hade slutat röka, men alla jag var med och festade rökte, helt plötsligt vara alla borta och kvar sitter jag vid bordet, var det någon som tänkte på att göra mig sällskap? Var det någon som brydde sig? Nepp, där satt jag med tårarna i halsen tänkte faktiskt att "vafan de e lika bra att jag börjar röka igen" så är man med i gänget. Detta var över ett år sedan.


Men nu är jag rökfri och inte många inser att jag faktiskt fimpat och det var inte så svårt men röksugen kommer och går fyfan det är assjobbigt. Och folk frågar mig fortfarande ska du röka, ska du med ut o röka, ska du ha några bloss.
När ska dem förstå?



jag får ge mig själv uppskattning :)


Bye bye asses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards