Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Blondin vilket svin.

Av Sofia - 26 december 2010 12:23

Usch, jag har gjort det igen, exprimenterat med mitt hår, på något vis kände jag på mig att det skulle gå åt helvete. men tänkte att jag kanske skulle kunna ha åtminstonde lite tur? usch. jag la först i en ljusblond (guldblond) toning i torsdags tror jag det var.. Som blev grå och grön trist.. jag ville bara fräscha upp den färg jag redan hade (Guldblond/askblond) hade jag.. som ni sett på bilder.

Men nu råka jag köpa något med blekning i och ha i, tänkte amen fan jag kanske ska bli vitblondhårig igen ett tag.. Men nu får jag panik när jag ser mig i spegeln. Jag hade dock inget val fick gå ut med det igår och festa, Kände mig som en irktigt dum blondin, eller en liten 14 åring som misslyckad med sin blekning av håret. För ja det skiftar i gult, eller rättare sagt det är gult..och lite vitt.. asfult!


Usch, jag blir typ jätte deprimerad.. för jag är inte jag i jätteljusblond.. och förstår inte vad jag tänkte med. Hårfärgen har stor betydelse.


Jag upplever att man som kritvit blondhårig uppfattas av omgivningen som trög och lättlurad, lättfotad och korkad..vet inte om det bara är jag.. men jag hört både det ena och det andra pga hårfärgen jag hade förut, men dock kände jag mig mycket snyggare i det då. Man sticker ju trots allt ut i mängden och lyser upp om man har riktigt ljust o fint hår tycker jag. Men nu när jag nästan har så vitt hår eller ja mera gult än vitt.. så känner jag usch nej, jag vill typ gråta, jag blir typ ledsen för jag kan höra folks tankar.. kanske ren inbillning.. kanske bara mina egna tankar jag hör.. Det är iafall inte jag, och jag blir ledsen för att det påminner mig om förr i tiden. usch. Jag är nog bara sjukt ledsen över att ha gult hår just nu haha. Jag ska iafall det första jag gör i morgon försöka få en frisör tid så jag blir glad igen.. :)


  

där hade jag dock världens finaste hår :)


Så nu kommer jag aldrig mera tänka tanken på att bleka mitt hår något mer under min livstid, kanske när jag blir gammal :) blond är fint det är så vackert.. och jag vill ha och kommer att fixa så jag blir guldblond igen.. men nu ska jag nog köra på ljusbrunt med blonda slingor :) nice va? oh la la eller något.. får se va frisören säger om håret hahaha...


igår hade jag förövrigt ganska kul, men jag ska nog tänka lite mer på att inte dricka så mycket nu efter nyår. Det förstör så mycket.. Det finns så himla mycket annat att göra bara man har någon att göra det med.. Vem vet kanske är en pojkvän jag behöver trots allt?


Ska försöka ta mig till mellandags rean nu. ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards