Alla inlägg den 9 december 2010

Av Sofia - 9 december 2010 10:00

Godmorgon :)


"Det är en härlig känsla när man kan se på livet och bara le, när man kan se framtiden och bara skratta! När man kan känna sig ivrig över vad som komma skall, eller när man bara vill skrika ut att allting är så jävla bra! "

 

Jag sitter här och tänker men kommer inte fram till något vettigt, jag kom ifall på mig själv att skriva en massa på Fb statusen, men jag raderade och bestämde mig för ett blogginlägg istället. Här är det endast få som läser om jag nu inte väljer att publicera detta på facebooken, men jag gillar inte känslan av att alla ska veta vad jag skriver här, eftersom jag ofast och ibland inte vet vad jag skriver? haha !


Fast det kan ju vara kul om jag skriver något vettigt

som nu hällde jag halva kaffet utanför i ärmen påmorgonrocken som för den delen är nytvättat BLIR SÅ TRÖTT PÅ MIG SJÄLV KLANTIFA!


Det Jag ville ta upp vet jag faktistk inte riktigt vad det var nu.

jag kom och tänka på att jag ständigt försöker förstå mig på personer och oftast gör jag det men just nu förstår jag inte varför jag ständigt försöker förstå mig på andra, det kanske inte riktigt är meningen? att jag ska sitta här och hitta en förklaring till en annan människas beteende? Fast bakom varje beteende finns en anledning tyvärr.. Och nu börja jag tänka på mitt beteende jag är ju fullt medveten om mig själv, och jag gör en analys på mig själv ständigt, jag behöver liksom ingen psykolog för jag är min egna psykolog, smart va? Jag tror att det gäller att tänka ett snäpp till, och att faktiskt ta sig tid att förstå sig själv.

Även om jag inte alltid får grepp om mig själv. Så har jag ett fruktansvärt stort hjärta och lätt att känna igen mig i andras sits, därav tar jag gärna in mina nära och kära och bara tar hand om dem.  Sån är jag, sådan kommer jag alltid vara!


Men det vore inte fel med lite extra uppskattning

eller så får jag helt enkelt boma igen min medkänsla

och itne ta hand om mina nära och kära

för jag verkar inte få något vettigt tillbaka

förutom att jag tillfredställer mina egna behov

genom att få ta hand om andra

men den där uppskattning av att finnas till hands

ett tack, det finns inte?



?

 

Mer uppskattning av ens vänner till världen

 

Tack!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards