Alla inlägg den 2 december 2010

Av Sofia - 2 december 2010 22:50

Att när ni tittar på tv och det är tex ett barn som åker akut till sjukhus, eller en dam som gråter över sin döde man. eller att någon bara berätta något sorgligt. Får ni då som jag, akut gråtanfall? men att man inte vågar brista ut i gråt, fast man helst av allt bara vill skrika och gråta och känna medlidande?

Det är en ganska så obehaglig känsla, det är som ett tryck i bröstet och värk i torkanalerna, och det gör nästan ont att hålla tillbaka det.

men jag är dock en männsika som har sjukt svårt att visa känslor och gråta inför andra, så när jag är jsälv så låter jag tårarna rinna men jag brister ändå inte ut så som jag känner.

 

Antingen är det allvarligt fel på mig eller så är det tusen andra där ute som lider av samma besvär, Jag har luskat i detta och funderar på om det är känslor sen långt tillbaka inom mig om sorg och hur jag känner igen mig i situationen och den här rädslan av att uppleva smärta och visa mig sårbar.. om det är något med det?

För jag är en känsloladdad person, som döljer allt inom mig och har en hel del i bagaget. Jag skulle vilja få den där känslan hoss en proffesionel psykolog. undra va jag skulle få för diagnos?

 

Just i denna stund suger mitt liv, Jag jobbar hela helgen såna konstiga tider så hela helgen går åt till jobb, tex i morgon tio till åtta, lördag 12 till 18.30 och söndag 07.50 - 17.  Kommer vara helt död och deprimerad haha. Men ska bli riktigt skönt med en lugn helg. :)

 

dricker varm oboy nu, skönt inan man ska sova, jag önskar att en prins kunde komma och hjälpa mig.. en söt prins på en vithäst.. Mumma.. åh jag vill leva i en saga, i mitt egna sagoland.. Jag ska skriva min egna saga.. :) jag är ju trots allt kreativ!

 

För dig blir jag mindre som gubben i lådan

jag vägrade att inse du sviker mig alltid

 

att dra sig undan in i sitt egna skal är en kräfta!

Av Sofia - 2 december 2010 10:21

Hallå ute i stugan, jag fick iafall njuta av två lediga dagar och några lediga dagar inan det, men för det har jag ju inte fått så mycket gjort. Eller har ju det julmysigt här hih. Nu väntar extremt jobbiga dagar som gör hela dagen förtörd.

Som idag tex, jobb mellan 12 o 19.. vad hinner man exakt göera då? Jo ikväll när jag kommer hem ska jag diska haha, eller inte ska försöka duscha hoss syster eller mamma.


Åh jag drömde en sådan fantastiskt dröm, att dem hade byggt så jag hade badkar och duschrum, alltså det var helt amazing, FINT! jag var överlycklig i drömmen.

Men sedan är det något allvarligt fel på mig vakna kanske fem sex i morse och hade problem att somna om, vafan är problemet? Men där låg jag o rulla runt tills byggybbarna kom halv åtta och dunka i grannen lägenhet. inte min som tur är .


Det var trevligt igår, skönt att komma ut även om man var skapligt nykter, fyra cider totalt. Det ända som lät i skallen när man kom hem var från musiken. Men jag ska nog skippa att gå ut när alla små går ut, det är inge kul längre, jag känner mig så jävla gammal. Kan ju vara därför dem har åldersgränser, Måste kolla närmare på det så man vet vilka dagar man ska va ute och partaja med den äldre eliten.


Kom iafall hem skapligt vilket var nödvändigt, skönt bara o träffa endel ute :)

var trots allt jävligt länge sen jag var ute. Kommer förmodligen inte gå ut så mycket i vinter, för jävla kallt alltså. Man måste ju typ ta taxi fram o tillbaka då?


usch, vill inte gå ut i kylan men jag är illa tvungen, och vill inte ens jobba så mycket i helgen vill få ihop mitt bord.. haha :P fast ja det blir ju en rejäl slant om jag jobbar nu i helgen. jag är så jävla duktig!


Att sakna är mänskligt..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards