Alla inlägg den 8 december 2010

Av Sofia - 8 december 2010 19:03

Nu ska jag snart åka iväg och jobba en tråkig tid, men jag hoppas att det blir kul vi har nämnligen tomtenatta på jobbet idag. Jag hoppas att det kommer massa kunder som uppskattar tomtenattan. :)


Det kommer att bjudas på allt som har julen till :) Hoppas på en riktigt lyckad kväll jag ska jobba ynka tre timmar men det är OB tid så mig gör det ingenting :) hihi


Snart kommer min kollega och hämtar mig, jag ska strax fixa till håret lite till och bättra på sminket känner jag. samt äta lite digestive tror jag, Inte för att jag vill bli det men jag tror jag håller på att bli sjuk och det vill jag inte bli :/


Usch, burr kallt, ska hoppa i jobbarkläderna nu, hoppas allesammans har det bra

och att ni tittar förbi Jobbet :)


:) Hejdå!

Av Sofia - 8 december 2010 11:31

Nu är julen här, men dock är inte du här :/


Jag vet inte när jag ska börja gilla julen igen, folk tycker jag är tokig som väljer att jobba julafton men sanningen är den att jag helst inte ens vill fira julafton.

Ingenting är detsamma utan min låtsasmamma. Allt är tråkigt och en sorglig stämning sprid bland oss. Och inombords vill man bara skrika ut sin saknad.

När man ser sin pappa dra ett skämt och försöker skratta när han inombords förmodligen vill gråta och tittar sorgset ner i bordet, förmodligen tänker han på sin fru som inte längre finns ibland oss.

Eller när man ser sin lillebror titta ut genom fönstret, ihop om att se sin mamma uppe bland molnen. Och även han försöker behålla sitt leende på, när man vet att han förmodligen gråter sig till sömns ikväll för att han saknar sin mamma så mycket. Men ändå är vi alla samlade där och ger varandra hopp och kärlek. I tron om att hon är där ibland oss.  Vissa saker gör så ont, julafton gör ondast!


Usch, nu blev jag ledsen ska försöka tänka på något annat nu. Men ångesten väller inom mig och jag vill stortjuta, men jag har till o med svårt att stortjuta för mig själv.


Så vad ska ni andra göra på jul? är det någon mer som tappat gnistan över att fira jul? Jag skulle nog helst av allt vilja hoppa över skiten.


Nu ska jag nog iafall göra frukost fast jag är inte hungrig så ska nog sitta här ett tag till, sedan packa upp kartonger kanske eller något, göra någon god mat idag..

har ju fått upp mitt nya köksbord nu och min nya bokhylla, börjar trivas här nu!


  

Denna bild ska jag ha i köket inrammad, mig och mamma!

jag älskar bilden, och den ska hänga i husets hjärta altlså köket mitt!


mamma har förövrigt skämt bort mig en aning dem senaste dagarna, hon har kommit hit och rensat saker åt mig diskat mitt berg med disk, hjälpt mig med bokhyllan och igår gick hon in med sin nyckel när jag inte var hemma hon o min moster och diskade o satte upp mitt köksbord :) Känner mig aningen bortskämd!

Ung och bortskämd, mamma älskar nog att skämma bort mig.

men det ska inte gå till överdrift, lite bortskämd kan man va men man ska ändå lära sig att ta hand om sig själv, och visa att man uppskattar det föräldrarna gör emot en.  Nu väntar jag bara på en tv, det kan jag väl bli bortskämd av en riktig fet platt tv? tack mamma? eller pappa ett wii spel vill jag ha? haha :P


:)) vi får la se! bye bye !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards