Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Ont i hjärtat. vad kan de va?

Av Sofia - 21 december 2010 22:26

Jag har inge problem, utan jag har verkligen ont i hjärtat på riktigt. vissa rörelser osv gör ont. hör om dagen bultade det typ upp mot halsen.. ont.. som i en åder eller nerv? creapy freaky.. Jag har inte astma inga besvär alls inte ens allergisk emot någonting. Många gånger tror jag att nej nu dör jag, eller nu kollapsar jag, nu får jag hjärtattack eller något annat otrevligt.. Och så andas jag, jag kan knappt andas, det är tungt bara tungt, varje jävla andetag är tungt för det gör ont i hjärtat.. det är som att hjärtat vore ömt där innuti.. och jag måste helat iden dra djupa andetag, Kan detta höra ihop med hur trött jag varit på sistone utan att ens ha gjort något? eller är det min osunda livstil? Att jag röker och dricker om helgerna? Att jag stressar lite för mycket ibland?


Jag har varit med om detta förut, det är sjukt jobbigt, känner mig sjuk eller något. senast var i höstas.. blev andfådd fort och fick knappt luft när jag cyklade fram till jobbet.. riktigt obehagligt faktiskt.. Så skulle jag kolla upp det men det försvann plötsligt.. jag har knappt rökt, inte ett dugg sugen när jag har så här inside of me.. två cigg på hela dagen, börjar inse att det nog är dags att sluta trots allt.  En hälsokontroll ska jag faktiskt ta och få tid till..Jag kanske är alllergisk eller så täpps min luftväg igen av något, eller så går jag emot en långsam död.. av rökningen.. suck.. jag lovar att nästa år ska jag ta hand om mig själv bara mig själv.. och kanske honom om vi skulle bli kära (A) haha ;) skämt o sido, jag har gått och blivit glad av någon.. bara lite sådär försiktigt..


hur som haver, jag tränar faktiskt, hemma dock, men det går bra, iafall magen, en kvinna utan sexig mage är ingen kvinna.. nejrå det är det visst, bara det att jag blir så sjukt avis och arg på mig själv när jag ser kvinnor med snygga magar och säger att det där ska jag ha. Så nu ska jag ha det.. Och på magen blir det en tatuering efter jul :) skojjsigt, dags att allt handlar bara om mig själv.


Fick min nina ricci parfym idag, så nu doftar jag gudomligt gott.

Ska söka nu på internet om mitt fel på hjärtat.. haft de för mycket nu..

Puss på er!



 
 
Nenne

Nenne

22 december 2010 13:34

Som den kräfta som jag är så har jag också känt så, med hjärtat. Orolig över allt, hela tiden. Trott typ att jag skulle ha dött i hjärtinfarkt i sömnen.. haha. Men jag tror man oroar sig för mycket.

Det kan faktiskt vara panikångest. Duvet när man stressar och tänker för mycket så kan det bli så. Fick min första när jag var 16 år. Så det är inte helt omöjligt att det är det du har. Man andas tungt, ibland ojämna hjärtslag, svårt att andas. Men du ska nog gå och kolla upp det iaf, låter inget vidare! :/

http://nennsu.blogspot.com

Sofia

22 december 2010 21:12

Okey,aw så du är också kräfta? Jag får så här då och då.. och jag fick nu i höstas i samband med min flytt så det kanske är panikångest.. :// usch inte bra.. Ska nog kolla upp det vem vet kanske måste gå och prata med någon på riktigt.. Jaa ojämna hjärtslag, kan få det bara när jag ligger ner och ska sova.. då tror jag verkligen att jag ska dö.. :/ Jag fick ångestattack som 16 åring.. det e läskigt.. men minns itne riktigt hur det var då..

 
Nenne

Nenne

24 december 2010 23:15

Jajemen :) 22 Juni.


Ja om du fick det i samband med flytten så är det stor risk för att det är panikångest faktisk :/ men bättre det än att det är något fel på hjärtat. Ja det är sjukt läskigt, speciellt när man ska sova. Jag har haft en psykolog, från och till och det hjälpte mig rätt mycket att få ur mig allt. Men ibland så räcker det bara med en vän, känns att man kan vara mer öppen med någon som är nära än med en främling. Man är inte konstig, det är vanligare än man tror faktiskt.

Jag kan få panikångest om jag är ute, som nu under julhandeln, och det är mycket folk. Stressar upp mig väldigt lätt, och kan bli ruskigt irriterad. Nästan så att man vill slå ner någon för att man behöver space. Sen kan det komma ett bra tag efter, att man känner i hjärtat. Lätt hänt att man börjar gråta mitt uppe i allt, helt apropå, och så vet man nästan inte varför man är ledsen. Jag har varit superorolig när hjärtat hållt på sådär. Men det "bästa" man kan göra av situationen är att slappna av, andas in och ut ordentligt och försöka släppa på alla tankar, eller ev. tänka på något som gör en glad, eller lugn :)

http://nennsu.blogspot.com

Sofia

27 december 2010 12:10

Ja någonting är det iafall. Jag känner igen känslan med en massa folk runtomkring..men den har försvunnit för mig nu. eftersom jag har ett jobb med massa runtomkring mig.
Nu har jag dock ont i hjärtat o svårt att andas igen.. kom efter jag betlade räkningarna här.. jätte jobbigt.. funderar på om jag ska ringa doktorn eller inte.. vet ju att det förmodligen går över.. men det är himla tungt att andas :/ Jo jag har ju funderat på att gå till en psykolog, men jag har alltid varit bra på att vara min egna psykolog.. kan knappt tänka mig att prata känslor o allt med en främmande.. kan knappt göra det med mina vänner. Så får väl se :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards