Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Sofia - 1 mars 2011 21:50

 "Oh I wanna rock n roll all night"

 

 

Till att man plötsligt ägnar halva sitt liv framför datorn, att man blir som besatt av att se vad som händer i andras liv och vad dem uppdaterar osv. Det är ju egentligen inte klokt att man lägger ner eller rättare sagt lägger ut sitt liv på Facebook?

Ibland när jag uppdaterar min status förstår jag inte innebörden av det och heller inte varför jag ens uppdaterar att jag tex ska "duscha nu" eller " suck på livet" Varför skulle folk vilja veta att jag gör dessa saker? Om man tänker efter hur många har man inte på facebook? det är allt ifrån gamla x till nyaste jobbarkompisarna..

Och sedan brukar jag tänka på att man nästan automatiskt uppdaterar. Är det bara jag eller är det flera än jag som känner att facebook tar över livet, eller rättare sagt facebook är livet?

Man kan till och med få se saker man inte vill se på facebook, Det är som att facebook är stressrelaterat, Jag hörde någon säga att det är det och började då själv se över hur min "relation" till facebook är. Det är liksom där allting händer, man måste nästan gå igenom allting när man sitter framför datorn, man vill ibland inte miss en ända uppdatering.. Jag är beroende verkligen beroende och funderar starkt på att skippa detta lägga min sida i "karaktän" eller vad man säger..

 

För jag tror att det påverkar en människas liv mer än vad man tror själv.

 

Varför blir vi som individer så beroende av det?

 

Jag har verkligen fått mig en tanke ställare mitt liv är inte facebook!

Har inte ni också tänkt på det någon gång att man speglar sitt liv o lite till för hela världen nästan?

 

Så kan facebook vara en av anledningar till att en människa mår dåligt?

utan att vi tänker på det, kan facebook ha denna inflytan på oss?


Jag ska nog göra en helrensning på fb av vänner och allt en vacker dag och så får jag väl leva med att det är mitt liv där då.. haha då ska även det jag inte vill ha i mitt liv bort så :)

 

Bild från i onsdag

  


Nu är det BB yeaah så bra att det är tillbaka nu alltså :)

Ovido - Quiz & Flashcards