Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Efter regn kommer solsken!

Av Sofia - 21 februari 2011 10:57

"But someitmes I need somebody

who can make me feel allright"

 

 

Godmorgon! Jag skulle ha bloggat igår kväll men jag orkade inte skriva var dödstrött verkligen. Men det jag ville blogga om då var att för exakt ett år sedan åkte jag in akut och lades in på sjukhus omedvetandes om vad det var som gjorde så himla ont i magen. Jag har gått igenom svåra tider jag har nåt botten jag har mått så in åt helvetes dåligt men jag har alltid tagit mig upp och försökt se ljust på framtiden och alla saker som jag gått igenom har bara gjort mig starkare som person. Livet tar inte slut bara för att det inte går bra, även om man önskar det ibland. Jag är fan härdad ingenting kan stoppa mig efter all smärta och ja alla svek och hjätrekross jag varit med om. Visserligen är jag en ganska känslokall människa nu som inte släpper in någon i hjärtat. men det går väl över det också med tiden.

Man blir så när man är med om mycket.


Hur som haver för ett år sedan hörde jag doktorn säga att det kan vara blindtarmen och att vi måste operara så fort vi kan. Livrädd (Jag tror min bästa vän Amanda var med) som tur var.. Men livrädd fick panik och ringde morsan och grät. Hon kom dit så fort hon kunde med diverse saker som jag behövde. Jag fick drop direkt eftersom att enligt läkaren skulle operation ske snarast. Jag lovar er jag var livrädd jag visste inte vart jag skulle ta vägen jag kände mig så liten ensam och obetydlig den natten på sjukhuset. Dem undersökte mig gång på gång. Men ingen operation skedde jag hade fortfarande drop. Och jag blev runt skjutsad på sjukhussängen till olika avdelningar ingen lyckades hitta felet. Och jag vägrade "titthållsoperation" för är det något jag är rädd för är att få en massa fula ärr på min mage, ytligt men jag tyckte att läkare nu för tiden bör kunna se va det är utan titthållsoperation. Och inte ville jag att någon skulle skära i mig i onödan?  Dagarna gick och jag låg kvar där med drop, Nu hade jag även fått antibiotika som hjälpte mig lite grann och jag hade inte lika ont längre men jag hade ont. Doktorer och läkare eller vad dem nu är kom och tittade på mig. tillslut kom en norsk läkare och sa att Jag hade en vriden äggledare förmodligen och att den var död och att dem måste operara bort den snarast. Jag gjordes klar för operation (spritduschade) med descinfektions medel. asäckligt överallt hår.. Men ingenting hände ingen operation. Dem var ju fortfarnde inte hundra och jag var bestämd om att inga onödig aoperationer här inte.

Tillslut efter fem dagars liggandes på sjukhus så kallades en expert in en expert på röntgen bilder. Jag fick dricka sån där äcklig elektirsk dryck och rullas in i en stor grej för att dem skulle ta kort inuti. men egentligen så görs inte det på yngre personer eftersom att det kan vara skadligt emot äggstockar osv. hur som aver kändes som att man kissade på sig av den drycken men det var som elektrisk i hela kroppen. funny feeling.. senare den kvällen kunde dem konstatera att jag hade en lätt inflamerad blindtarm och en Cysta på äggstocken även kallad tumör.

Nu var jag glad av besked utmattad av all drop, jag hade fått äta frukost och middag alltså två gånger under dessa dagar resten låg jag med drop. Jag var skitförbannad för jag längtade efter mat och för att dem inte hittade något.

Jag var nu lättad och ville bara att dem skulle operara mig. Jag fick ringa mor och säga till att i natt operaras jag eller kväll eller va de nu var. Hon kom genast upp jag tror att hon och Amanda följde med ända ner till operationsbordet..


Jag minns det så väl när ja glåg där livrädd kände mig minst på jorden. bland massa otäcka grejer. Dem sövde mig och satte på mig massa maskiner och grejer. Jag frågade vad det var det var en sovmaskin.. sa dem.. så dem ser hur djupt jag sover.. Coolt sa jag sån borde man ha hemma.. sen minns jag ingenting mera..

Usch. Jag vaknar upp från ingenstans har ingen aning om var jag är jag har bara en smärta som är outhärdig så jag bara skriker och skriker..dem kommer med Morfinsprutor. Antar att jag var på uppvaket. Vet att jag ringde morsan efter operationen nån gång och jag vet inte va jag sa eller vad hon sa haha men dem var snälla och lät mig ringa. Sen vet jag att jag ber om ett eget rum jag ville inte sova med massa andra när jag hade det så här. Så ensam på morgonen vaknar jag av smärtan igen i ett eget rum. skriker på hjälp haha. och dem kommer med morfinsprutor igen. Denna gång ska jag tömma blåsan min.. prövar med en kateterr går ej. dem nästan bär mig till toaletten och jag ba skriker av smärta för jag lovar er man kan inte stå när man gjort ett snitt vid troskanten.. Hur som haver..


Vilken hemsk tid detta var.. och på allt detta var jag hjärtkrossad. snacka om att det kom tajmat! Jag blev sjukskriver en månad och hey hade inget liv. Varför hände detta just då? jag kunde ju inte mått sämre och det kunde inte kommit mer olägligt. Men jag tog mig ur det och idag mår jag bra !


såret läkte fint och visst har jag varit orolig att historian ska upprepa sig idag

bara för att det är samma dag.. samma tid osv.. men jag hoppas den inte gör det.


Det är min tur att slippa alla motgångar nu tycker jag.


Jag ville bara dela med mig lite.. Jag är stolt över mig själv för att jag var så stark trots att jag mådde så dåligt psykiskt redan inan jag åkte in akut.  Simply the best better then all the rest. Jag hade dock inte klarat mig utan mina vänner och systrar! Amanda och Alexandra som kunde sitta på mitt rum sent in på kvällen bara för att vara sällskap <3 kommer aldrig glömma det!


Jag hoppas jag aldrig mer behöver må sådär, aldrig mer!


  Precis hemkommen. rasat i vikt också..  

en helt förstörd fia på sjukan! så sexy i sjukkläderna.


Nu ska jag fortsätta städa och sedna boka mig en resa till solen på stan. eller ja jag ska iafall kolla vad som finns :) wiie!


Puss på er

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards