Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Sofia - 13 februari 2011 21:02

"cause tonight would be the night

that I would fall for you, over and over again"

 

 

 

Godkväll!

Jag erkänner jag ljuger om jag säger att jag vill leva ensam men jag trivs väldigt bra med singelivet det måste jag däremot erkänna. Och eftersom att den stora fina dagen är i morgon så får ju jag äran att prata kärlek här. Kärlek är ett stort ämne som jag är så sjukt intresserad av, det är så jäkla fascinerande att se hur andra har det i kärlek och relationer osv, och sen att man vet och kan reflektera i andras situationer är rätt bra faktiskt. För det jag varit med om ikärlek och därmed lärt mig och fått som erfarenhet kan ja glära vidare till andra osv.

Jag läser av folk ganska snabbt och kan förtuspå saker rätt snabbt och jag tror att i kärlek gäller det att ligga ett steg före hela tiden och att alltid försöka ha sitt riktiga medvetande med sig, man ska tänka att kärleken kan förtrolla en helt men man ska inse och veta att det inte alltid är en dans på rosor..

Många glömmer bort det när man blir kär och sitter sedan totalt förkrossade den dagen kärleken inte lyfter än längre.

Känslor är så himla sjukt, att träffa en människa och bara känna i hjärtat att det bultar och känns underbart, är inte det ganska sjukt? bara av att träffa en människa?

För mig är kärlek magi, det är så himla sällsynt, det finns olika slags kärlek tror jag men endast en som är sann.

Jag såg ett så himla sött aniskte här om dagen, det var som att hela jag stannade till, hela världen stod still för ett ögonblick. Och så nu efteråt har jag tänkt på det och undrat "vad som egentligen hände där".

Om denna person kan ge mig en sådan känsla av att bara le och visa sitt ansikte vad kan då denna människa mera ge? "  något jag tänkt på sådär, hur många lyssnar egentligen på sin kropp och vad dens äger om andra? jag tror vi drivs för mycket av våra tankar och för lite av hjärtat.  Jag minns mitt första x (min första kärlek) när jag såg honom på kort för första gången förstod jag av någon konstig känsla att han och jag kommer det att bli, jag fick som en revy in i framtiden om oss två.

Samma sak hände med x nummer 2 jag bara visste någonstans inom mig att han och jag kommer det bli, jag fick också en revy om framtiden, som att jag kände det på mig..så jag ska ifall börja lyssna mera på min egna kropp och sluta lyssna på det mina tankar tänker och säger haha.

Sen kan man ju undra om jag inbillade mig dessa stunder jag kände så här men jag minns det så himla väl, det var som att hjärtat gav sitt tillstånd till att släppa in kärleken från dessa individer.

Kärlek är ju för alltid en gåta tror jag men någon gång finner vi svaret helt klart.

men man ska inte älta om man är ensam för du är inte ensam om att vara ensam.och jag kommer här med aldrig mer säga att jag inte vill ha någon för det vill jag men jag hittar bara inte den rätta, inte den rätta känslan..

hur hittar man egentligen den rätta känslan?

Jag har byggt upp en sådan mur runt om mig

jag gillar inte kärlek fastän jag gör det..

 

Jag hoppas alla som är riktigt kära får det underbart i morgon :)

och att ni tar vara på det ni har, för det är många där ute som inte hittar det ni just har hittat.

 

"Lyssna på hjärtat mer det säger något otroligt bara du hör det"

 

Det är min tur snart det vet jag, och då blir det ett hallelulija moment haha!

 

Man kan passa på att leva livet så längeinte kärleken stör än

 

"vem som helst kan vara söt, men endast få är så söta så hjärtat säger till

det är upp till dig att ta dig dit hjärtat vill"

 

haha

 

 

 

Puss /tokfia!

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards