Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

To think outside the box

Av Sofia - 16 februari 2011 22:17

"Med dig blir jag mindre som gubben i lådan

Jag vägrade att inse du sviker mig alltid"

 

 

Godkväll! Sitter med en kurrande katt bakom mig, älskar att höra när han kurrar, ibland ligger jag bara och försöker lägga ljudet på minnet tills den dagen han inte kurrar vid min sida mera.


Jag tillhör en av dem som ofta tänker på vad andra tycker mer än vad jag tänker på vad jag själv tycker och det har jag alltid hatat med mig själv. Jag vill så gärna sluta bry mig om vad folk i min omgivining har att säga om mig. Jag älskar att säga " jag bryr mig inte" fast jag i själva verket verkligen gör det.

Satt tidigare och tänkte på hur enformig jag är, och tankar blir värre och tillslut tänker jag är jag en dålig människa som är så som just jag är? är andra som mig?

Vet att alla människor är så pass olika men ja gtänker för ofta på hur jag själv är.

Det kanske är det som är felet, frågan kanske om man gillar sig själv som man är, är det fler som gillar mig för den jag är? Har ja gträffat för många som velat ändra mig?


Tusen frågor snurrar runt i skallen det ända jag kommit fram till om jag tänker på hur tjejer ser ut idag är att jag inte gillar när det är fejk, är det fejk så är det inte jag och gillar du det så gillar du ju inte mig? Jag har använt lösögonfransar en gång och kände mig vacker men fejk. Jag vill så gärna smörja in mig nu med brun utan sol men vågar inte för det är fejk och det kommer synas när ja gplötsligt blir brunare? kokobello.

Jag kanske är feg eller så är jag helt normal som inte gillar fejk, tycker att man inte ska behöva vara någon annan än sig själv.

Tänker mig dem som tex operar sig och förstorar bröst och läppar känner inte dem sig fejk? eller är det verkligen insidan som folk ser på folk som har en massa fejk på sig?

Menar man kan vara sjukt het och fin i en massa smink silikon här o där, men om man tar bort allt de tdär är man lika fin då? 


Jag ska försöka tänka utanför boxen, då tanken slog mig att jag kanske bör göra större läppar, bara för att testa,  en liten förändring kan ju inte skada? men då är det ju inte mina normala läppar så att säga. Sen vill jag testa att solduscha men då är jag inte naturlig längre.. uuh knepigt att vara mig.


Men det känns som att ingen uppskattar än för den man är oavsett hur man ser ut eller är och jag har tröttnat en hel del på vänner, vänner som är vänner men inte beteer sig som vänner. Jag blir så ledsen, jag ska skaffa mig en karl och det ska bli min vän.


Skämt och sido, ni ser tusen tankar i en tös som jag.


Men jag förstår inte var världen är på väg

förstår inte hur folk tänker

och varför ja gär som jag själv är.


Time to sleep with the ghost, oh ja det spökar här nu!

I morse hörde jag två bestämda steg ställa sig i dörröppningen till rummet

som byggubbarna lät det, och jag tänkte nu har dem gått in här igen

men det var ingenting ingenting där.. bara otäckt..


Så godnatt då.. önskar att man slapp sova själv buhu!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 14 juni 2011 13:55

Hej haft enorm bloggtorka. men om någon läser denna blogg och undrar var jag tatt vägen så har jag bytt blogg, det kändes lättare än att radera allt på denna blogg och börja om. Det känns som att man verligen behöver byta blogg och börja om frå...

Av Sofia - 6 maj 2011 19:02

"Touch me baby tainted love"   Godkväller! Jajemän nu är tokfia tillbaka, Jag har åkt på en satans förkylning som i vilket sekund som helst bryter ut till influensa ( det känns som det ) attans. Jag kände på mig det redan i veckan jag var så sj...

Av Sofia - 2 maj 2011 10:24

"länge leve barnasinnet"   Godmorgon! Denna morgon slog det mig att jag är vuxen eller faktiskt håller på att bli en fullbordad vuxen kvinna. Och jag vill inte det jag vill ju liksom leva kvar som barn/ungdom resten av mitt liv. Jag har haft en...

Av Sofia - 18 april 2011 20:08

Cause I got to, got to find away to get next to you!         Hallå! Sitter här och är lite fundersam över livet, hur kunde det bli så ensamt helt plötsligt? från att aldrig vara ensam till att vara det hela tiden. Jag gillar ensamhet, jag...

Av Sofia - 15 april 2011 09:53


    Hej på er! Idag vaknade jag upp och såg att jag fått en bild på lillas bebisen som min Bästa vän fick nu i helgen. Är det inte underbart? det är så himla kul att hon fått en liten bebisplutt! Så mitt i oron i helgen kom även glädje av lillp...

Ovido - Quiz & Flashcards